måndag 19 april 2010

Vårstädning


Gårdagen spenderades med att vårstäda både utomhus i vår trädgård och inne i våra garderober, vilket numera även inkluderar Gunwalds garderob.
Jag tog flera fina vårbilder när vi busade och städade ute i trädgården igår (Gunwald hjälpte givetvis till med rensningen av rabatterna) men bilderna blev tyvärr förstörda i överföringen till datorn (förstår inte riktigt hur...). Underbart var det iallafall att vara utomhus hela dagen lång i solen och bara njuta!

Vid rensningen i Gunwalds garderob och låda hittade jag flera plagg, ett vindtäcke, en kam och Gunwalds gamla valpkoppel som han sen ett tag tillbaka har vuxit ur. Det blev väldigt tydligt att han har vuxit en hel del sen vi hämtade hem honom, när jag lade upp sakerna på köksbordet.

2 kommentarer:

  1. Nämen, vilket spännande jobb din syster har! Turnerar hon mycket då? Och HUR blir man operasångerska? Och får man den idén? Så häftigt!

    Just nu sitter jag på redaktionsmöte och Nessla busar med sin bästis, Frallan Fröken. De är så högljudda och vilda att vi knappt kan koncentrera oss :D

    hur mår Gunwald idag? Har hostan gått över?

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det är rätt så spännande. Hon är frilansande från och med nu i sommar vilket innebär att hon åker runt lite överallt och jobbar. I sommar sjunger hon tex i Vadstena och nu i vår uppe på norrlandsoperan. Trot eller ej så pluggar man faktiskt till operasångerska- på operahögskolan i Stockholm och det roliga med henne är att hon har vetat vad hon ville göra i livet sen hon var 5 år gammal (fråga mig inte hur hon kom på det dock, haha).

    Åh, va härligt att få busa på jobbet, måste vara underbart kul. Jag förstår att det är svårt att koncentrera sig dock :)

    Hur mår Nessla med bröstvårtona?
    Gunwald är äntligen frisk igen men kondisen är dock lite eftersatt, vilket vi försöker jobba upp igen. Skönt iallafall att han mår bra igen. Var så orolig där ett tag...

    //Johanna

    SvaraRadera